<Slettet>
För att svara på ett inlägg i forumet måste du vara inloggad.
Bollen kan tagit på nagelspetsen på ivorianen, och ändrat bollens riktning med hela en millimeter...kanske
Detta blir ju bara värre och värre!
Hade varit trevligt om någon på SWUSH hade kunnat träda fram och be om ursäkt för att de klantat till och förstört drömelvan i år.
http://www.youtube.com/wa-tch?v=RyZcnfmX9AQ
http://www.fifa.com/live/-competitions/worldcup/matc-hday=10/day=1/match=300061-488/index.html
Ska ni hålla på med era egna bedömningar så borde ni ju stryka kaka´s 2:a gula kort också...Näe, den här assisten är solklar.
lol
Man behöver flera olika videos och se det flera gånger för att se om bollen möjligen tar på en motståndare, framförallt så är det omöjligt att se en riktningsförändring. Assisten är hur given som helst, sure om någon motståndare styr den i en annan riktning.
Jag köper argumentet att det finns regler kring hur en assist går till enligt managerspelet. Däremot köper jag INTE att Toure är på bollen...
Skulle vilja veta vilka videoklipp Swush hänvisar till, kan ni lägga upp en länk där det tydligt framgår att Toure är på bollen? Om inte bör Kaká få poängen, för på alla bilder jag har sett är det en klockren assist. Känns som att det är ni på Swush som har "bevisbördan".
Vid 1:05 i denna video (http://svtplay.se/v/20493-42/elano_gor_3-0_mot_ett_u-tspelat_elfenbenskusten) är det väl rätt solklart att Toure INTE är på bollen? Har ni andra bättre bildbevis - posta gärna!
@Swush - varför inte bara erkänna att ni har missbedömt situationen och tilldela Kaká assisten, precis som ALLA andra har gjort? Ni förlorar enbart anseende på att vidhålla er linje att Toure är på bollen... Ärligt, kom igen...
@ Anjira/Swush,
Vi som läser på reglerna vet att ni följer det officiella resultatet vid mål och gula/röda kort. Inga konstigheter tycker jag... Tycker dock du/ni undviker tre av de viktigare frågorna i denna tråd;
1. Varför följer ni inte officiella FIFA-protokoll avseende assist, utan envisas med att göra det svårare för er själva och uppröra era kunder med subjektiva bedömningar?
2. Vilka bilder visar att Touré är på ASSISTEN från Kaká till Elano?
OM du/ni kan visa att Touré är på bollen, skulle ni kunna hänvisa till era regler och på så vis kunde vi begränsa diskussionen till fråga 1 och 3 - dvs hur vettiga era regler är - och ni skulle slippa en del tjafs.
3) Varför är ni är så "snåla" i bedömningen av assists?
Svara gärna på dessa tre frågor direkt, istället för att ta den enkla vägen ut och svara på något som är rätt självklart till att börja med. Får intrycket av att ni försöker undvika den "riktiga" diskussionen.
Vänligen,
Eric
PS. Facit till de 3 frågorna, för de som är nyfikna:
1. "Vi inser att det inte är hållbart med subjektiva bedömningar och kommer hädanefter ta assists från FIFA:s protokoll." ELLER: "För då skulle vi ha mindre att göra och kanske bli av med våra jobb" (kunde inte låta bli, sorry).
2. "Det finns inga bilder som visar att Touré är på bollen - vi kommer ge Kaká assisten."
3. "För att det är lättare att vara nitisk än att ta samma diskussion på varje tveksamt fall" ELLER "Vi ska se över vår policy och förhoppningsvis kan vi ägna mer tid åt att belöna bra prestationer/passningar än att kolla huruvida bollen snuddar försvarares tår/kläder/frisyrer."
@43/Anjira/Swush
Förslag på assistregler: "Ifall det finns officiell statistik från FIFA eller respektive nationell ligas fotbollsförbund tillämpas deras assistbedömningar. Ifall officiell statistik för assist inte finns att tillgå, gör vi på Swush en bedömning från fall till fall". I det senare fallet kan ni köra era regler om snudd på boll osv, men då har ni gjort vad ni kan för att få det mer rättvist. HUR ENKELT, OCH KONSEKVENT, SOM HELST! VM=FIFA:s regler, Allsvenskan=SvFF:s regler. Vad är problemet med det?
När det gäller "bildbeviset" - det är samma bilder som på SVT, och jag förstår inte hur ni kan säga med 100 procents säkerhet att bollen tar på Touré. Man SER INTE att bollen tar på fotsulan och ni "antar" bara att den gör det baserat på att bollen "studsar till" efteråt. Det är liksom det fotbollar gör; de studsar till efter tillslag. Dessutom förekommer konstiga studsar (kolla t.ex. Ronaldos mål mot Nordkorea...), det kan vara halt på plan, dålig boll, snedträff vid tillslag eller, faktiskt, att den träffar en motspelare. Men poängen är att det inte går att se någon sådan träff, och det är helt sjukt att ni väljer att anta att den träffar en motspelare, utan att kunna bevisa det för fem öre.
Jag fattar inte att ni verkligen anför dessa bilder, samma bilder som vi alla har sett både en och två gånger, som bevis för att Touré är på bollen. Det är verkligen pinsamt och jag blir mer och mer förbannad på att ni inte kan erkänna att det inte går att avgöra. Har det blivit en fråga om stolthet? Jag ser ingen annan förklaring till att ni håller fast vid er linje.
Det är lågt, riktigt lågt.
Instämmer verkligen med #46.
Swush verkar mena att det är mer effektivt att sitta och finkamma webben efter videobilder än att ta en färdig matchrapport. Sjukt.
Hur man kan ge Milito en assist mot Grekland för att han står i vägen och får bollen på sig, men inte ge Kaká assisten mot Elfenbenskusten går bortom mitt förstånd. Då vet man inte vad en assist är över huvud taget. Tycker i så fall man inte ska ha assistpoäng i drömelvan alls - det skulle bli mer rättvist.
Hoppas för övrigt att någon annan på Swush svarar på denna tråd, för ärligt talat verkar inte Anjira ha något att säga till om. Bara sitter och försvarar idiotiska beslut in absurdum, utan att själv kunna argumentera på ett sammanhängande sätt. Anjira, jag vill prata med din chef...