<Slettet>
För att svara på ett inlägg i forumet måste du vara inloggad.
håller med!
Ja det su... att det handlar om att hitta så biliga spelare, än att hitta de som gör poäng... lol. Och det är svårt att forma en tråd med ett lag ( begr, max 3 spelare från samma lag ) samtidigt som elitserien är väldigt jämn så vinner / förlorar lagen omvartannat, så tar man utt spelare som inte spelar o därmed inte får något minus , men en ränta på Ca: 60-80 000 p spelare... tydligen är det så man spelar DREAM TEAM= spelare som inte spelar..... :/
Jag håller med och jag tycker alla som tycker samma ska skriva det här!
Håller helt klart med!!
instämmer fullständigt jag med, spelet går ut på att man ska hitta dom spelare som gör poäng och skjuter mycket skott, tacklar osv..det går inte ut på att ta ut massa reservspelare och 4e kedja spelare bara för att dom ska vara billiga och att man ska kunna leva på ränta, skärpning sportbladet!!!
Omgångarna förstör ju allting, eftersom det är ny omgång varje dag så får dom som spelar på reserver mellan 250-300 000 varje dag. Öka antalet byten så man kan få spelare som spelare varje dag annars har manne ju inte en chans mot reserverna. det ska ju inte gynna att spela på bänkade spelare. Svara på detta nu swush!!
Håller inte med er andra om det där, dom som enbart kör med reservspelare och 4e line spelare får ju i sig in en massa räntepengar och gynnas dom omgångar där det bara är 1-2 matcher och dom kan få 250-300k i ränta men sen när det är 4-6 matcher en omgång kan dom ju i princip inte dra några +1mille omgångar heller eftersom deras spelare får så lite speltid och gör så blygsamt med poäng så då får dom kanske 500-700k och blir där förbipasserade av många som drar en omgång på en mille och mer...så jag ser ingen fördel med att ha den strategin i 50 omgångar.
Om man sätter ett räntetak på tex 50k skulle det innebära att det inte finns någon fördel med att lämna mer än 5 mille i kassan vilket skulle resultera i att alla kommer spendera sina pengar på bra spelare och då blir ju spelet mindre kul och dynamiskt eftersom det då blir mer och mer samma spelare i varje lag. Vem fan skulle då välja en sarg ut back för 3 mille eller en juniorforward i en fjärdeelina för 4 mille om man har 20-25 mille kvar att spendera på de sista två spelarna i laget.
Hallo !!! började du spela i går.... :/ Varför skulle man INTE ta ut en back på 3 mil.... ? Det finns en del backar på 3 mil som spelar i 1:a femman o prud.. poäng och som sagt det är väldig jämn elitserie så tar man 600-800 en omg så går man oftas mindre bra nästa, om bytena börjar sina o det gör dom snabbt om man vill ha spelare i dom mindre match dagar omg, det är där det lönar sig att ha 300k o dom får ju samma + i nästa omg+ ev,,spelar poäng för de billiga spelare, Så ta en titt på din matte så förstår du nog.... :/ OCH vad menar du med att alla kommer spendera på bra spelare och då blir ju spelet mindre kul och dynamiskt..... LOL Tar man utt ett lag så är ju snittet 7 mile per gubbe hur tänker du där.... :I
.... tuff......! Det är nog inte många som förstod vad du menade,,, det är ju fullt av lucker i ditt resonomang.... Hadde det varit fulla omg i varje omg så hadde jag förstått ditt resonomang, men jag har översende med att det var svårt för dig att förstå sry.. :)
Eftersom det är ett hockeymanagerspel så tycker jag att det är ganska självklart att det är av hockeykunskap man ska bli belönad för. Inte för att man plockar ut spelare som knappt kostar något.
Ett "maxräntatak" vore på sin plats.
Ja jag testade med ett lag efter 6-7 omgången att få så bra ränta på laget, låg på ca: 3500 pl. Nu ligger jag på ca: 600 pl...... :/
Vadå roligt. Det har väl ingen betydelse om det är kul eller tråkigt. Poängen är som jag skrev förut att det är av hockeykunskap man ska bli belönad av. Inte plocka ut de billigaste spelarna
robertdif.......... Klockrent skrivet :)
Det som det handlar om är ju att man självklart ska kunna få ränta för att man väljer billigare spelare som får mindre speltid och därmed chans till mindre poäng.
Det som är felet är hur dom har lagt upp omgångarna..
Antar att det finns dom som satsar på mkt räntepengar i tex Premier Manager men eftersom Premier leauge spelet är upplagt så att alla lag får spela i en omgång så kan man inte förlita sig på massa räntepengar , men när ni i hockeyspelen lägger in omgångar med enbart 1 match så får man ju så överdrivet mkt pluss i kassan.
Gör om omgångarna men behåll räntesystemet..
Kolla DreamTeam Allsvenskan nu, där ligger folk med producerande spelare i topp men nu snart kommer dessa omgångar med enbart 1 match och då kommer alla satsa billigt och på så sätt hoppa upp i placeringar..
Gå inte ut och skriv att man ska sätta ihop så bra lag som möjligt med målvakter som håller tätt och utespelare som gör poäng när ni lägger upp det så att man kan vinna genom att ha ett lag med avbytare..
Gillar era fotbolls-spel men hockey är en katastrof.
Ja lekplats 100% Klockrent!!! Hoppas bara swush oxå hajar detta....... :/
Hej Alla
Detta är helt klart ett fel at bankränta har fått så stör vikt i spelet, detta kan inte ändras i det aktuella spelet, men kommer att ändras i framtida spel.
Med vänliga hälsningar Jesper , Swush.com
Tack för det! :)
Bra Jesper - Swush.com!
Själv ligger jag på 25:e plats just nu, och givetvis är räntan en av de viktigaste aspekterna när jag tar ut mitt lag nu - tyvärr. Det borde inte vara så. Även om jag ligger bra till, så välkomnar jag en förändring VÄLDIGT mycket! Ett tak på ca 100.000 - 150.000 i ränta kan nog vara rimligt.
Men som sagt, bra Jesper (och ni andra på Swush) att ni tar till er av våra åsikter och troligtvis nu kommer ändra ränte-reglerna till framtida spel! :)
Regerande Mästare!!
Vi ses, Kycklingben :-) Du vill spela her igen :-) tro meg......
YNWA... Come on Liverpool <3
Har spelat hockey dreamteam sen början.Då var det 2 byten per omgång och det var mycket bättre.(2 per match dag skulle funka bra i dag.Bort med räntan och tränaren.Det är jag som är tränaren för mitt lag.
Kommer der overhovedet et nyt hockeyspil? Anyone?