Forum

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

Jag har tyvärr inget svar. Jag har ställt frågan för några dagar sedan utan att få svar. Återkommer så fort jag vet något.

Spelet kommer att läggas ut för anmälan i slutet av augusti med första omgång den 13sep, (det som är omgång 4 i serien). Det är Aftonbladet som vill ha det så.

Spelet finns upplagt på www.holdet.dk. Är man sugen kan man kolla priser på spelare där och leka med laguppställningar innan det kommer ut här.

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

Hur fan kan man börja när det redan gått tre omgångar? Hoppas alla bojkottar detta jävla skitet. Officiella premier league sidan erbjuder förfan det här gratis och dessutom från omgång ETT. Ni kräver oss på över hundra spänn per säsong(höst och vår) och nu kan ni inte ens låta oss spela från omgång ett? Jävla amtörer, vill gärna ha en anledning från Aftonbladet till den här skandalen.

Jag och de andra i min kompisliga lämnar denna hemsida nu. Vill tacka för dessa fyra år jag varit på denna sidan men samtidigt har jag i och med er sena start kollat in officiella fantasy Premier League. Den sidan är ju fan så mycket bättre. Mer utvecklat poängsystem, inkluderar avbytare, den har ett system för hur stor chans det är att en skadad spelare kan starta och den är rent allmänt helt sjukt mer genomarbetad. Sen är det ju så att den är gratis, så istället för att man betalar över hundra kronor till er idioter som inte ens kan börja från start så kan vi nu istället spela på en sida som är bättre och dessutom gratis. Det enda ni gjort bra med att flytta starten till fjärde omgången är att folk (så som jag gjorde) kan upptäcka de fantasy sidor som är så sjukt mycket bättre än ert ruttna skit.

<Slettet>

<Raderad användare>

Håller tyvärr med ovanstående. Blir nog inget mer premier manager om det startar omgång 4, får man fråga varför så sen start?

Det är Aftonbladet som bestämmer vilka spel som ska köras och när de ska köras. Jag vill inte spekulera i olika anledningar till varför de vill börja några omgångar in i serien.

Kontakta istället Aftonbladet för besked.

<Slettet>

<Raderad användare>

Tyvärr har jag inget namn. Prova med någon kändis på sportredaktionen så bör de kunna lotsa dig rätt.

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

Det är inte lönt att fråga aftonshit.... Dom svarar alltid att det är friviligt att vara med.... Hoppas swush kontrakt snart går utt med aftonskit tidningen. Så att dom kan starta upp en site utan mögtidningen.. Eller har dom som e så jävl.... rättvisa pattent på manager spel i sverige......

Man kan regga sig på den danska sidan, gjorde det precis. Finns 3st alternativ, Gratis, då får man bara byta 3ggr. 49dkk, obegränsade byten osv precis som vanlig. 69dkk, också som vanligt men var med att tävla om vinster för 100 000dkk. Allting är exakt likadant, man har kvar sina svenska manager poäng, grupper osv. Hälften i det svenska spelet står på danska så det känns som att det kvittar. Sen att man kan mecka sitt lag på direkten är ju ingen nackdel ;)

Det går att regga lag men inget som bör praktiseras. Om du skulle komma på prisplats så måste du vara skriven i Danmark för att ta del av priserna, allt enligt dansk lag. Samtliga pristagare kontrolleras.

Att hälften av texten på sidan är på danska tycker låter lite överdrivet. Någon slamkrypare kan slinka igenom men...Var står det på danska nu till exempel? Bra att veta så det kan rättas till.

"Tilbage til mitt hold" när man klickat är och köper spelare är ett exempel jag kan komma på direkt..

Och priserna känns för mig ganska oåtkomliga. Det är själva spelet och smågruppstävlingarna jag är intresserad av. Och då är jag inte sugen på att vänta till mitten av september för att börja spela. Se fyra omångar av PL utan att få poäng.

Fruktansvärt tråkig inställning av Aftonbladet :( Vi tar och kör vår grupptävling med 10-12 pers i det danska istället.

Verkar inte gå att redigera inlägg, så skriver ett till.

Det hade uppskattats med en officiell kommentar från Aftonbladet, med förklaring till varför vi inte kan köra igång omgång 1. Det hela är så märkligt, speciellt när orginalspelet (Danska) kör igång i första, och det är samma databas m.m.

Med tanke på hur mycket ni tjänar på det, så vore det trevligt om ni mötte kundernas önskemål lite :)

"Hälften står på danska" var absolut överdrivet men det är helt oväsentligt.
Personligen spelar jag inte detta för att vinna några priser, då hade jag satsat på nått betydligt lönsammare. Att ta bort dom 4:a första omgångarna är iaf i min värld helt efterblivet. Då vet alla mer eller mindre redan vilka som kommer att starta. Det är ju halva nöjet att klura ut nu innan det drar igång, speciellt med alla nya värvningar

Jag vet inte hur uppgörelsen ser ut mellan Swush o Aftonbladet. Jag förmedlar bara det som skrivs på forum till ansvariga på Swush i Danmark.

Det jag vet är att Aftonbladet beställt spelet med start den 13 sep.

För Swush del hade det varit enklare med en start den 16 augusti eftersom det då bara varit Ctrl+C på den danska upplagan men nu vill kunden ha starten den 13 sep. Anledningar vill jag inte spekulera i.

Personligen håller jag med, jag vill också ha spelstart 16 augusti. Speciellt med tanke på transferfönstret som inte stänger förrän i omgång3.

Jag har skickat frågan till Danmark om anledningen att svenskar inte får spela på holdet.dk. Är det för att vi inte får vinna priser eller finns det andra hinder? Återkommer när jag fått svar på det. Men ett tips är att vänta på besked innan ni börja regga lag.

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

Man kan spela på norska med vgmanager.no börjar omgång 1 och till skillnad från danska även vinna priser.

<Slettet>

<Raderad användare>

Vad jag vet får man spela på holdet men inte om premierna då måste man vara dansk medborgare men på vgmanager finns inget sådant krav.hade varit bra om man kan få svar från någon från Swush så man får klarhet i det

Det går utmärkt att spela på holdet.dk som svensk. Jag har registrerat lag och betalt. Antagligen bara priser som man inte kan få utbetalda om man inte är dansk medborgare.

<Slettet>

<Raderad användare>

Det stämmer Mr.Kenny har själv spelat La Liga Manager och Bundesliga Manager på VG.

Aftonbladet har skött det här så fruktansvärt dåligt. Pinsamt.

råka radera mitt konto så har gjort ett nytt, är det helt omöjligt att få tillbax sitt gamla, förstår om det ej går men kan alltid pröva

Det får du ta via supporten under kontakta oss längst ner.

Nu har jag fått svar från Danmark. Det är tillåtet att spela gratisspel och guldlag för 49DKK på www.holdet.dk även om du är bosatt utanför Danmark.

Men vi får inte vara med och spela om priserna.

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

Riktigt jävla dåligt...

<Slettet>

<Raderad användare>

Nu har jag reggat mig på den Norska sidan på premier League spelet.

Be aftonbladet o fara åt helvete . hör med expressen eller någon annan bra sida eller tidning om dom vill överta spelen så det blir bättre priser o även mera spel på sidan. Det finns Bundesliga , Franska ligan , Italienska o spanska ligan i fotbollen. I hockeyn finns NHL , Allsvenskan , KHL för att nämna några ligor som man skulle kunna ha lag kring.

dabbado39 355BronspokalGuldpokalBronspokalBronspokalGuldpokalSilverpokalTopp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 10%SilverpokalGuldpokal
Blev månadens manager oktober 2018 och februari 2019.

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

På norska kan jag inte hitta ngt om att man inte kan vinna priser om man ej bor i Norge.tror bara det är danska sidan man inte kan vinna

Känns som ett väldigt märkligt beslut då spänningen och intresset främst infinner sig innan seriestarten (när laguppställningarna är nya/ovissa). Märks tydligt av när serien vänder och deltagarantalet plötsligt halveras.

Ingen jag har pratar med har reagerat annorlunda än klart negativt och det ska bli intressant att se hur detta påverkar antalet anmälda lag.

Jag tror tyvärr att många kommer välja andra konkurrerande upplägg.

<Slettet>

<Raderad användare>

<Slettet>

<Raderad användare>

Nu är det så att aftonblaskan var först i sverige med managerspel i sverige och nog,,, globaltsett bland dom första i början på 90-talet.
Att manager arrangerat av aftobladet börja först i omg 2-8 är inget nytt 9 av 10 spel dom senaste 10 åren har börjat senare... :(
Snarare så att dom kunde öka priserna o intresera sig för hur spelarna vill ha det, Så kör dom Komunist tänket med här bestämer vi... suck.... nu lever dom ett bra tag på dom 3.4mile som VM-elvan drog in till dom,,, :(
Tyvärr finns det inga alt till managerspel i sverige,, propaganda tidningen knäcker alla försök med deras ensampatent på managerspel i sverige.. swush kan inte köra manager spel själv i sverige utan att Komunistblaskan skall bästämma hur den skall drivas...