Forum

Spinazola måste få assist i 65 min när han skjuter o målvakten räddar o immobile stöter in returen, vad håller ni på med Aftonbladet, skandal.


Inte heller Berardi har fått sin assist trots att Uefas officiella statistik visar assist för både Berardi och Spinazzola.

Ja, jag håller med då jag Spinazola i mitt lag. Dock verkar inte målvaktsreturer räknas som ”assist” tyvärr.
Konstigt eftersom det är assist på På officiella sidan?

Hvor på den "officiella sidan" står der at Spinazola har fået assist?

Bennedbæk226 275Topp 10%Topp 10%PristagarePristagareTopp 1%PristagareTopp 1%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%
Kom så Danmark

Spinazola har inte fått någon assist hos Uefa, men däremot Berardi enligt nedanstående länk:

https://ww-w.uefa.com/uefaeuro-2020/t-eams/players/250058759--do-menico-berardi/

Finns inget i regelverket här som säger att assist inte ges för självmål så där bör det nog enligt min mening utdelas assistpoäng. Eller?

Django*11 115Topp 10%PristagareGuldpokalTopp 10%Topp 1%Topp 1%PristagareTopp 10%GuldpokalPristagareGuldpokalTopp 10%
Vad har jag på hjärtat?

Jodå. Under uefas sida och spelarstatistik står det att Spinazzola har 1 assist: https://www.uefa.com/uefa-euro-2020/statistics/playe-rs/attacking/?sortBy=assis-ts

Ja, se där!

Kommer inte ihåg vad som gällt vid tidigare spel, men då det inte uttryckligen är upptaget i regelverket att assist inte ges på självmål och/eller returer så tycker jag inte att det är så mycket att snacka om - det bör vara assistpoäng.

Django*11 115Topp 10%PristagareGuldpokalTopp 10%Topp 1%Topp 1%PristagareTopp 10%GuldpokalPristagareGuldpokalTopp 10%
Vad har jag på hjärtat?

Hej

Vi har nu præciseret assist-beskrivelsen i reglerne.

I virkeligheden ville vi meget gerne følge UEFA. Vores oplevelse er desværre bare at de giver assists lidt tilfældigt og uensartet - tilsyneladende alt efter hvem der lige sidder med kampen og dennes subjektive vurdering, og altså ikke efter en generelt gældende assist-definition.

Mvh. Emil

Fast varför skulle det inte vara assist i dessa fall? Alla sidor jag kollat har assist på Spinazzola samt Berardi. Skott som leder till retur är väl alltid att klassas som assist? Samma med sista spelaren som är på bollen innan ett självmål. Vad har ni för egen definition av assist?

Vore det inte enklare att bara utgå från officiella datan? Att ni göra egen tolkning ger bara upphov till sådana här diskussioner.