Forum

Imorgon står det att deadlinen är 13.00 på Sprintstafetten.
Men semifinalerna börjar redan 11.00.
Jag hoppas verkligen att de hinner ändra det. Jag har precis bytt åkare då jag jobbar hela dagen imorgon och kommer att ha mycket att göra. Känns verkligen inte rättvist mot folk som kan ”följa det” imorgon mellan 11-13...
Ska nog säga upp mitt Sportbladet plus annars, tyvärr. Oerhört orättvist om så blir fallet.


Riktigt trist. Håller med. Har mejlat men gissar på att de inte gör något åt det. Förra säsongen felade flera saker också, och fick inte mer än en axelryckning när jag påpekade.

Hela skimanager är riktigt uselt. Märkliga deadlines, inga minuspoäng för åkare som inte deltar osv. Nu kan man tex spara på åkare utan konsekvens. I vanliga manager blir det i varje fall minuspoäng när spelare presterar dåligt eller inte är med. Det är ingen mening att byta spelare eftersom transferavgiften blir så hög att eventuell vinst äts upp och inga minuspoäng för tex Johaug som inte ställer upp på sprint. Det borde vara minus 0,5% av värdet för åkare som inte får/inte ställer upp på en sträcka. Nä första och sista gången. Glad att jag inte betalar för skiten.

Håller inte med om att det inte är värt att byta skidåkare. Men det krävs att man är i princip säker på att de hamnar topp 3 (gärna etta) för att det ska vara värt. Det var t.ex värt att ta bort Johaug för 12 miljoner för att plocka in Sundling/Dahlqvist och/eller Varnes/Klaebo idag då det i princip var garanterat att de skulle plocka 300k poäng var.

Med det sagt är spelet rejält obalanserat.


Såg precis att jag hade fått poäng för Anna Shevchenko som inte tog sig till final. Det absurda är att kvalifikationsracet (eller semifinal - kalla det vad ni vill) gick innan deadline. Det betyder att man kunde välja skidåkare EFTER att de åkt - man visste redan hur det hade gått! Absurt. De sk "utfyllnadsåkarna" kunde alltså väljas för att få betalt (dock har jag inte gjort det själv eftersom jag hade henne från början). Det suger rejält...

Fick som svar att omgången enbart gällde finalen, inte semifinalerna. Väldigt märkligt om du fått poäng för Shevchenko isåfall.