Forum

Varför är det inte fria byten o transferavgifter i Dream team hockeyn för . Det är så jäkla många omgångar så bytena räcker inte till om man vill vara med ordentligt i spelet o går in för att vara med i spelet o ligga med i toppen i spelet hela vägen . Inför fria byten till nästa hockeyspel med transferavgifter vid bytena som i fotbollsspelen här på sidan.

En annan sak jag absolut jag vill ha infört liksom de som jag har skrivit om häruppe är att man kan gör Dream team hockeyn precis som en fotbollsplan o göra spelet större helt enkelt med att man får plocka ut elva spelare o en tränare även inom hockeyn som 6 forwards , 4 backar , 1 målvakt , 1 tränare.

Gör om o ge oss spelare lite nyheter till nästa spel o höjs inte priserna o blir fler så borde inte ett spel kosta mer än 50 kr .

dabbado39 355BronspokalGuldpokalBronspokalBronspokalGuldpokalSilverpokalTopp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 10%SilverpokalGuldpokal
Blev månadens manager oktober 2018 och februari 2019.

<Slettet>

<Raderad användare>

Är det något jag verkligen ogillar är det transferavgifter !!

Med att visst antal byten funkar det, men det optimala vore ju att som förr i tiden eller som det är i många andra liknande tävlingar.... att man får 2 eller 3 byten som man kan använda under veckan.

Med transferavgifter blir det mer som aktiehandel och det krävs mycket mer än bra hockey/fotbollskunskaper för att ro hem en sån tävling !! Och defenitivt mindre kul.

Nu måste man planera hur man skall gå till väga (när bytena är slut, är de slut!)....

Samma planering skulle ju finnas om man fick ett visst antal byten varje vecka.

fredda76c13 550Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 1%SilverpokalTopp 10%Bronspokal
Going for gold !!

Missade ju en sak..... Får man byten varje vecka så kommer man aldrig stå utan när det skall avgöras ;)

Men likväl en sjukt rolig planering hur man skall lägga upp spelet !

fredda76c13 550Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 1%SilverpokalTopp 10%Bronspokal
Going for gold !!

Håller med er Bratwursten och fredda76c, transferavgifter skulle absolut inte göra spelet mer intressant.

De som jag mest irriterar mig över är att en omgång delas upp i två delar som idag o i morgon som ett exempel , dom två matchdagarna tycker jag ska vara samma omgång i spelet eftersom dom är i samma spelomgång i SHL seriespelet.

dabbado39 355BronspokalGuldpokalBronspokalBronspokalGuldpokalSilverpokalTopp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 10%SilverpokalGuldpokal
Blev månadens manager oktober 2018 och februari 2019.

Jag tycker det är bra som det är med begränsat antal byten. Bränner man många byten tidigt får man skylla sig själv då det drar i hop sig mot slutspurten och man inte har så många fler drag att göra. Det är trots allt ett långsiktigt strategispel där meningen är att det ska kräva lite planering och tankeverksamhet.

Vad gäller matchdagar tycker jag att det är en stor tjusning i spelet att det är uppdelat som det är med omgångar då det bara är 1-3 matcher. Det ställer betydligt högre krav på oss managers att vara aktiva och framförallt planera sina byten noggrant.