Forum

Gratis i två månader, MEN sen kommer det alltså kosta 89 kr i månaden!?

Detta att "påtvinga" oss återkommande kunder/Dreamteam-manager att behöva betala 89 kr/mån för ert Plus-skräp, två månader in i DT-tävlingen, gör att jag inte kommer spela Aftonbladets Dreamteam i år - OM det är som jag befarar...

Är det någon som kan bekräfta vad jag misstänker/befarar?

/en fd Dreamteamspelare...?

rattvisaatalla8 100Topp 1%Topp 1%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 1%
Regerande Mästare!!

Nej. Du har helt rätt i att du måste skaffa pluspremium för att delta och få "gratislag" till spelen. Men du kan säga upp abonnemanget innan det börjar kosta 89kr/mån.

Det är ingen bindningstid. Så länge du kommer ihåg att avsluta ditt plusmedlemsskap i tid, kommer du alltså inte behöva betala mer än 89 kr totalt. Du behöver inte vara medlem för att fortsätta spela, utan enbart för att kunna skapa laget.

pooler29 540Topp 10%Topp 10%PristagareGuldpokalTopp 1%BronspokalTopp 10%BronspokalTopp 10%Topp 1%Topp 10%Topp 10%
När jag tittar på hockey har jag kepsen bak och fram

<Slettet>

<Raderad användare>

När man har sagt upp premium vilket iaf. jag inte vill ha, så är man fortvarande i dreamteam tävlingen hela vägen till slutet, alltså till mars månad eller drabbas man av "Nåt" för att man väljer att inte vilja läsa skräp ?

För min del så är detta frågeställningen den avgörande om man vill ens vara med detta år.

Har varit med ända sen början av DT och måste säga att detta påtvingande sätt att slussas till premium är inte bara löjligt utan också irriterande, även om det är utan bindningstid och man kan gå ur efter en viss datum.

Frågan blir lite grann om hur blir det nästa år då, kommer AB att införa obligatorisk medlemskap som premium användare för att få köra hela tävlingen?

Skulle inte bli förvånad.

wetdog3 225Topp 10%Topp 1%Topp 10%Topp 10%
Champion wannabe

"Frågan blir lite grann om hur blir det nästa år då, kommer AB att införa obligatorisk medlemskap som premium användare för att få köra hela tävlingen?
Skulle inte bli förvånad."

Samma tanke dök snabbt upp hos mig med. Mycket troligt. Men då har Aftonbladet tappat mig som framtida "kund" iallafall.

Men åter till årets DT-version. Jag skulle önska ett tydligt svar av tävlingsledningen om det krävs PLUS Premium medlemskap efter två månader för att få/kunna spela klart DT-tävlingen? Jag tycker, tyvärr, inte att det är jätteklart och tydligt formulerat i dagsläget. Jag ser tyvärr en öppning för Aftonbladet att kunna tolka tidigare meddelande och därav kunna "påtvinga" oss kunder ett PLUS-medlemskap för att slutföra tävlingen.

rattvisaatalla8 100Topp 1%Topp 1%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 1%
Regerande Mästare!!

Re Displeased:

69 kr ska det nog vara, och inte 89 kr från start. Men, jag håller med dig - helsjukt.

rattvisaatalla8 100Topp 1%Topp 1%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 1%
Regerande Mästare!!

<Slettet>

<Raderad användare>

Selvfølgelig gælder holdene også efter man har opsagt sit plusmedlemsskab, ingen problemer der, har prøvet det:-)

Bennedbæk226 250Topp 10%Topp 10%PristagarePristagareTopp 1%PristagareTopp 1%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%
Kom så Danmark

Detta text finns på sidan innan man väljer att bli premium kund och därmed kan skapa sitt lag

<< citat" Det här spelet är endast tillgängligt för Aftonbladet Plus Premium prenumeranter"<<

som jag tolkar detta, vilket står ju med klarspråk, så du kan bara spela årets dream-team ifall du förblir premium kund.

vill ha.......nej....kräver svar från de ansvariga för spelet för att klargöra detta.

wetdog3 225Topp 10%Topp 1%Topp 10%Topp 10%
Champion wannabe

¤Detta text finns på "Frågor och svar"

Vissa spel kräver Plus Premium?
Vissa spel är en del av Plus Premiumerbjudandet, som artiklar, tidningen digitalt, magasinen digitalt och sportbiblar digitalt.
Dvs. att man måste ha Aftonbladet Plus Premium for att delta i spel som är märkta "Exklusivt för Plus Premium". Om man har Aftonbladet Plus Premium kan man på andra sidan skapa det första laget i varje spel gratis.
Det är möjligt att säga upp prenumerationen efter 45 dagar efter tecknande av abonnemanget

Alltså, dags för sammanfattning.
Du kan skapa ditt lag för 69kr och får 2 månaders plus premium, men vill du sen fortsätta tävlingen till mars månad, så det är bara att öppna plånboken och betala för plus premium ända till mars månad.

Allt detta står klart och tydligt i reglerna.

wetdog3 225Topp 10%Topp 1%Topp 10%Topp 10%
Champion wannabe

Man kan kontakta Plusredaktionen, Aftonbladet.
Telefontid vardagar mellan 9.00 - 10.00
Telefon 08 - 725 25 25

Mailadress:
support@aftonbladet.se

Gör gärna detta och hör av er här vad de säger

Självklart behöver man inte vara plusmedlem ända till mars månad för att delta i SHL-manager. Det skulle innebära att man betalar 445 kr (2 gratismånader + 5 betalande månader) för 1(!) lag. Därefter 69 kronor för varje extra lag man skapar. Det vore givetvis helt befängt.

När du väl har skapat ditt/dina lag kan inget ta dem ifrån dig, oavsett om du säger upp ditt plusabonnemang eller ej. Jag håller dock med om att Aftonbladet skulle kunna tydliggöra det här ytterligare, för att undvika förvirring likt den som uppstått här.

Lycka till i höst allihop!

pooler29 540Topp 10%Topp 10%PristagareGuldpokalTopp 1%BronspokalTopp 10%BronspokalTopp 10%Topp 1%Topp 10%Topp 10%
När jag tittar på hockey har jag kepsen bak och fram

Att varken Aftonbladet's eller Swush's ansvariga kan svara på de raka och enkla frågorna i den här tråden, gör att jag blir lite misstänksam, dvs befarar att det faktiskt kan bli så att det trots allt kommer kosta ett PLUS Premium-medlemskap för att få fortsätta genomföra tävlingen efter två månader.

Trots allt står det ju bland reglerna: "Det här spelet är endast tillgängligt för Aftonbladet Plus Premium prenumeranter"

Och om man avbryter prenumerationen efter två månader så är man ju inte längre en prenumerant...

Jag mailade Aftonbladet men fick inget riktigt övertygande svar. Bland annat skrev/svarade de så här:

"Jag kan inte lova om reglerna är likadana, men det skulle jag tro att dem är."

?? Tack för det tydliga svaret Aftonbladet... *ironi*

Jag och ett 10-tal övriga polare som varje år brukar delta i en intern kamp i Dreamteam står nu och stampar och har nu inväntat svar från de ansvariga av tävlingen, i denna tråd, i flera dagar. Nu börjar tiden rinna ut och snart är vi alla "före detta" deltagare...
Nästan så jag börjar hoppas att vi snart blir det ("fd deltagare"), för jag börjar bli smått irriterad över de ansvarigas "tystnad" i ämnet.

rattvisaatalla8 100Topp 1%Topp 1%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 1%
Regerande Mästare!!

Det er godt nok en smart Marketing Manager der er hos Aftonbladet! Gutten har tænkt : Vi har et populært Managerspil, og hvis vi gør abonnement obligatorisk, så kan vi få mange flere abonnementer til vores avis!

De er dog ikke så gode til Kundeservice ... Der da være EN fra ansvarlig arrangør som kan svare på det vigtige spørgsmål her blot en dag før kickoff!

Hold kæft nogle AMATØRER!

RMIR63 270PristagareTopp 1%PristagareGuldpokalTopp 10%Topp 10%PristagareTopp 10%Topp 10%Topp 10%PristagareTopp 10%
Say My Name

Fortfarande inga ansvariga (Swush eller Aftonbladet) som svarar på några frågor/inlägg. Inte i någon forumtråd vad jag kan se. Seriöst.

rattvisaatalla8 100Topp 1%Topp 1%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 1%
Regerande Mästare!!