Forum

Lite tråkigt att man inte kan göra fler lag


Ja vilken jäkla miss igen , precis samma skit som förra årets Dream Team .

Kom igen nu , lägg till så vi kan köpa till fler lag i Dream team SHL.

dabbado39 375BronspokalGuldpokalBronspokalBronspokalGuldpokalSilverpokalTopp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 10%SilverpokalGuldpokal
Blev månadens manager oktober 2018 och februari 2019.

Hej

Jag är ganska säker på att det är meningen att man ska ha möjlighet att skapa/köpa fler lag. Vi tittar på det.

Mvh. Christian

Hej

Då ska det gå att köpa flera lag med samma konto. Beklagar att det inte var inställd från början.

Mvh. Christian

Hej,, jag har varit med från start med detta spel, i början hade ni priser. Varför har ni tagit bort priser? Jag tror det skulle locka mer att vara med. Behöver inte va nåt märkvärdigt.

Vi försökte ställa precis samma fråga i fjol varför det inte var några priser och någon jag fick kontakt med kunde inte riktigt svara på frågan mer än att de ej skulle främja spelmissbruk på något vis.

Lär vara en enkel business att ragga priser hos sponsorer etc mot att flera personer köper fler lag. Som det ser ut i dagsläget fyller det ingen funktion att skänka 89 kr per extra lag utan chans på pris.

Jag har 20 lag på Dream Team SHL , Fler får man visst inte ha , där tog det stopp . Detta är väl de spelet jag tycker allra allra bäst om i sportbladet manager och har spelat på i alla år dom har haft tävlingen. Jag tycker också det är synd att dom skrotat alla priserna på spelen. Jag vet att deras systersida Holdet.dk har priser på alla deras spel om man bara vill betala och vara med på spelen. Jag har betalat ca: 1700 Kr för alla mina lag så nog borde det finnas lite priser på spelen härinne. Ja som badlakan , fritt Aftonbladet plus i ett år eller månad/månader för omgångsvinnare eller en stor jäkla pokal till varje omgångsvinnare eller hela säsongens vinnare eller bättre priser som förr med bilvinst och NHL resor som exempel. Jag tror knappast jag är själv att köpa fler lag i tävlingen så priser borde absolut finnas i spelet.

dabbado39 375BronspokalGuldpokalBronspokalBronspokalGuldpokalSilverpokalTopp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 10%SilverpokalGuldpokal
Blev månadens manager oktober 2018 och februari 2019.

Aftonbladet har tagit bort priser på alla managerspel pga att de är i en utredning gällande detta. Någonting med spellicens, spelmissbruk, risker osv. Hittar inte artikeln nu, men det handlar i stora drag om (som jag förstår det) att för att Aftonbladet ska ha priser i sina managerspel så kan det ”tolkas” som en spelsite, likt Unibet osv, och de kan då behöva söka en sådan licens, vilket de garanterat inte vill söka. Så då har de tagit bort priserna för säkerhets skull, för då kan ingen riskera ”spelmissbruk” eftersom man inte kan vinna pengar på det.

Men varför inte Aftonbladet svarar på frågorna, när folk undrar, är helt obegripligt. Det finns ju en anledning. Det är ju bara att vara transparenta i det svaret och beslutet.

Hej dabbado

Beklagar att du inte har fått svar tidigare. Men ja, det är Aftonbladet/Sportbladet som bestämmer - och man ska nog inte förvänta sig att priser kommer för tillfället.

Härmed länken till nämnda artikel.

Mvh. Christian

Det mest anmarkningsvarda ar att man fortsatt har mage att ta betalt for extra lag utan att kunna erbjuda priser. Finns ingen anledning att ta betalt for extra lag nar priser inte delas ut.

Intakterna av extra lag borde tacka kostnaden for licensen att erbjuda priser. Om det inte gor det sa rimligen borde alla kunna skapa max antal tillatna lag utan att betala.

Mycket markligt....

Håller med , ett extralag borde kosta 10 kr kanske eftersom man tar upp lite plats i en server , men annars så är inte extralagen något som ska kosta skjortan att göra och absolut inte till ett pris av 89 kr , de är ett ockerpris , ska man ha ett sådant pris så borde priser ingå i tävlingen.

dabbado39 375BronspokalGuldpokalBronspokalBronspokalGuldpokalSilverpokalTopp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 10%SilverpokalGuldpokal
Blev månadens manager oktober 2018 och februari 2019.