Forum

Jag vill egentligen inte skriva detta för, jag har haft så mycket glädje av Aftonbladets managerspel. Men man blir lack på den dåliga kommunikation samt att det fortsätter dyka upp nya spel här på Aftonbladet som erbjuder INGA vinster!
Som många redan vet så finns det flera andra managerspel på andra sidor. Men för dom som inte vet och fortsätter lägga ner sin dyrbara tid på spel som i slutändan enbart erbjuder äran så går det att spela på t.ex Bethard eller PAF fantasysidor. Det är via Scout Gaming Group som de erbjuder både korta och långa managerspel i flera olika sporter.
Jag är inte sponsrad eller nåt utan bara upprörd över att folks intresse för managerspel kanske helt försvinner pga denna sida.


Detta skickade jag som fundering i Juni:
Hej igen. Jag skickade samma fundering för en vecka sedan, men ej fått svar ännu(trots att det gått mer än 48 timmar).
Vad är orsaken till nedmonteringen av Aftonbladets Managerspel ? Numera är det inget Hockey VM, inget NHL slutspel, ingen Bundesliga eller La Liga. Man kan bara ha med ett lag per spel, varför togs det beslutet ? Det är inga vinster längre(inte ens gratislag för omgångsvinst), varför ?
Två önskemål för hösten är att ni samkör Serie A med danska Holdet(som ni gör med PL och CL) och startar upp Hockeyallsvenskan igen(där det borde finnas ett massivt intresse pga av att storlag som Björklöven, Djurgården, SSK, AIK och MoDo spelar där nästa år).
Vore tacksam om ni kunde svara denna gång, hälsningar Magnus Forsgren.
Detta svar fick jag:
Hej Magnus

Härmed svaret från Aftonbladet:
---
Hej! Tack för ditt mail och för att du gillar våra managertävlingar. Du har helt rätt i att Aftonbladet tvingats ändrat om i managertävlingarna den senaste tiden. Det beror främst på att Spelinspektionen haft synpunkter på våra tävlingar. Du kan läsa mer om det här: https://www.spelinspektio-nen.se/press/nyhetsarkiv/s-pelinspektionen-har-gransk-at-aftonbladets-managertav-lingar/

Vi håller dock på att se över alternativa lösningar och vår förhoppning är att vi snart ska kunna erbjuda nya upplägg som du förhoppningsvis kommer att gilla.
Stort tack också för konkreta idéer, de tar vi till oss.

Äntligen ett vettigt svar på varför de tagit bort priserna! Hur svårt hade det varit att kommunicera det här från början…

Tycker dock spelen isånnafall ska vara betydligt billigare när det är utan vinster.

Här en länk till deras Danska sida. Finns flera bra spel där på Bundesliga , Liga A och andra spel.

https://www.holdet.dk/da

dabbado39 375BronspokalGuldpokalBronspokalBronspokalGuldpokalSilverpokalTopp 10%Topp 10%Topp 1%Topp 10%SilverpokalGuldpokal
Blev månadens manager oktober 2018 och februari 2019.

Får man priserna som svensk på danska sidan? Såg ju mycket bättre ut!

Hittade svaret själv, måste vara bosatt i danmark :(

Själv är bäste dräng, finns inga priser får man fixa detta själv, som vi gör i min liga:)